Vaarwel Sprinter, Vaarwel

…het zijn de woorden van OV-fan Maarten Batenburg die, net als een aantal andere lezers, gehoor gaf aan onze uitnodiging om erinneringen over de Sprinter op te halen. Na de zomer rijden lightrailvoertuigen over het spoor waarop 29 jaar lang Sprinters reden. Weg treinen en weg stations. Zoetermeer verliest het predikaat ‘stad met de meesteVerder lezen

Toekomst veilig stappenbus onzeker

Het voortbestaan van de veilig stappenbus in Zoetermeer staat op losse schroeven. Twee horecaondernemers in het Stadshart overwegen er niet langer financieel aan bij te dragen. Ze zouden er zelf te weinig profijt van hebben, omdat er nauwelijks mensen bij hun horecagelegenheden in- en uitstappen.

Zware training voor 810 meter HSL

Hulpverleners zijn momenteel volop in training om zich voor te bereiden op de komst van een minuscuul stuk van 810 meter hogesnelheidslijn dat door deze regio gaat. Alhoewel het maar om een klein fragment van het honderden kilometerslange traject gaat kan niets aan het toeval overgelaten worden. De 810 meters rails liggen in Zoetermeer tegenVerder lezen

Gefaseerde invoering RandstadRail

Fase 1 – 3 september 2006 RandstadRail 4 rijdt het traject Den Haag – Zoetermeer Oosterheem, van halte Monstersestraat in Den Haag tot en met halte Oos-terheem in Zoetermeer. Enkele haltes, waaronder Javalaan en Forepark zijn niet meteen bruikbaar maar zullen in de loop fase één gereed komen. De reizigers ronden de krakeling blijven totVerder lezen

HTM vaag over tramkaartje

Vanavond maakt de Sprinter zijn laatste rondje over de Stadslijn en in september moeten de sneltrams van RandstadRail al gaan rijden. Toch kan de HTM nog steeds niet zeggen hoeveel een kaartje van Zoetermeer naar Den Haag gaat kosten. Evenmin is bekend hoe duur de abonnementen worden. Reizigers ergeren zich aan die onduidelijkheid. Voor SprintergebruikerVerder lezen